Bij de grootste schadehersteller

Focwa roept op laat autoschades herstellen

18-03-2020 om 00:00

FOCWA roept op: laat autoschades herstellen

FOCWA, de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven roept consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto’s, caravans en campers te laten herstellen. Aangesloten FOCWA-bedrijven nemen verregaande maatregelen op vlak van hygiëne en volgen strikt de richtlijnen van het RIVM op. Nederlanders kunnen dus met een gerust hart hun voertuig laten herstellen bij FOCWA-bedrijven.

“Nu de coronacrisis ons land in de greep heeft, merken schadeherstelbedrijven de impact op hun bedrijf. Consumenten aarzelen om schades te laten herstellen. Nu al ondervinden onze bedrijven gemiddeld 30% minder omzet dan vorige week. En we verwachten dat dit percentage na volgende week fors zal toenemen omdat schadeherstelbedrijven vaak 2 tot 3 weken vooruit plannen.”, zegt Femke Teeling, directeur FOCWA. De brancheorganisatie concludeert dit na een rondvraag bij haar achterban.

Jeroen Baars, directeur/eigenaar van Schadenet Rijnders, ondersteunt de oproep van FOCWA: “Er is op dit moment geen enkele reden om schades niet te laten herstellen. Integendeel. Wij volgen niet alleen de richtlijnen van het RIVM, wij gaan in onze bedrijven nog een stap verder. Zo desinfecteren wij veelvuldig de ruimtes waar onze klanten komen & hebben zij geen toegang meer tot de werkvloer. Ook schaalden wij onze haal- en brengservice op zodat we de sociale onthouding maximale invulling geven & tegelijkertijd onze job kunnen blijven uitoefenen. Onze medewerkers willen graag schades herstellen. Het is dus niet nodig om schade aan de auto uit te stellen.”